İNTERNET BANKACILIĞI

Genel Müdür Mesajı

Genel Müdür Mesajı

Dijital bankacılık ekosisteminde, sunduğumuz yenilikçi ürün ve servislerimizle, özel bir müşteri deneyimi sunuyoruz

Günümüzde her alanda yaşanan dijital dönüşüm sürecinde, Fiba Grubu’nun 32 yıllık gücüyle hareket ederek finans sektöründe büyümeye ve gelişmeye devam ediyoruz. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda, bankalar olarak görevimizin, istikrarlı yapımızı devam ettirmek olduğunu düşünüyorum. Bu süreçte rolümüzü, yalnızca geleneksel bankacılık hizmetleriyle sınırlı görmüyoruz. İnovasyona, dijitale ve girişimciliğe yaptığımız yatırımlarla hem kendi sektörümüzün gelişmesine katkı sağlamak hem de diğer sektörlere destek olmayı sürdürmek istiyoruz. Fibabanka olarak deneyimli insan gücümüzle ve sağlam finansal yapımızla her gün bu hedeflere koşuyoruz.

Bankamız 2019 yılının ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine oranla %38 artışla, 109,3 milyon TL net kar elde etti. 2019 yılı Haziran sonu itibarıyla Bankamızın aktif toplamı 20,4 milyar TL olarak gerçekleşti. Dijital dönüşüm yolculuğumuzda, yenilikli ürünlerimiz ve hizmet kalitemizdeki artışla birlikte olumlu sonuçlar elde etmeye bu dönemde de devam ettik.

İnsan odaklı yaklaşımımız, günümüzde müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini hızlı bir şekilde anlamamızı sağlıyor. Tüm iş yapış süreçlerimizi, ürün, servis ve hizmetlerimizi bu odağa göre şekillendiriyoruz. Müşterilerimizin tüm bankacılık işlemlerini, hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde Mobil, İnternet ve Telefon Bankacılığı ile yapabilmesini mümkün hale getiriyoruz. 

İnovatif finansal teknolojilere yaptığımız yatırımlarla da hizmet kalitemizi artırmaya ve müşterilerimizin her ihtiyacında her zaman yanlarında olmaya devam ediyoruz. Hizmet kalitemizi aslında yaşam kalitesine dönüştürerek müşterilerimizin bulunduğu yere gidiyoruz. Müşterilerimizin şubeye gitmesine gerek olmayacak yapı içerisinde hem kendi iş verimliliğimizi artırıyor hem de onlara zaman kazandırıyoruz. 

Ülkemizdeki birçok lokomotif sektörle iş birliklerimizi artırıyoruz. Perakende alanında yaptığımız önemli iş ortaklıklarıyla, müşterilerimize, Türkiye genelinde hızlı ve kolay kredi hizmeti sunuyoruz. Dijital bankacılık kanallarımızın yanı sıra, Telefon Bankacılığı üzerinden de, müşterilerimize sunduğumuz Anında Kredi hizmetimizle bireysel ve tüzel müşterilerimiz için bu modeli destekliyoruz. “Anlarız hızla, çözeriz hızla” yaklaşımımız ve “Müşterilerinin ayağına giden banka” anlayışımızla, sigortadan krediye, fatura tahsilatından mevduat ürünlerine kadar çeşitli ürün ve hizmetleri, müşterilerimizin bulundukları noktada sunmaya başladık. Direkt satış ekiplerimizi ve Çağrı Merkezimizi, müşteri deneyimi alanında yenilikler sunmak ve memnuniyeti artırmak üzere yeniden yapılandırdık.

Girişimcilik vizyonumuz kapsamında, sektörümüzde öncü olmak ve iş ortaklarımızla birlikte ilerlemek istiyoruz. Bu konuda önemli adımlardan birini Türk bankacılık sektöründe bir ilke imza atarak gerçekleştirdik, yatırım ve finansal teknoloji girişimi Finberg’i kurduk. Finberg ile, esnaf ve KOBİ’lere, fintek ve perakende sektörlerindeki yeni girişimlerini büyütmek ve desteklemek amacıyla yatırım yapmaya başladık. Bankamızın bundan sonraki dönemde de öncelikli hedefleri arasında, Finberg aracılığıyla büyüme potansiyeli barındıran orta ölçekli şirketlere ortak olmak ve danışmanlık hizmeti vermek yer alacak. Mobil ödeme, para transferleri, gelir gider takibi, finansal raporlama, robotik finansal öneriler gibi konularda, söz konusu girişimlere hem finansman hem de katma değer sağlamayı amaçlıyoruz.

2018 yılı içerisinde, esnaf ve KOBİ’lerimizin varlıklarını güçlendirmek ve işletmelerini büyütmek için Avrupa Yatırım Fonu (EIF) ile Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Yenilik Programı (EaSI) altında Türkiye’de ilk kredi garanti anlaşmasını imzalamanın mutluluğunu yaşadık. EaSI programı aracılığıyla, kendi işini kurmak ya da geliştirmek isteyen mikro işletmelere finansman desteği sağlamak için toplam 20 milyon avro tutarındaki krediyi, yaklaşık 5,000 mikro işletmeye, 2018’in son çeyreğinden itibaren cazip kredi koşullarıyla kullandırmaya başladık.

Yeni nesil bankacılık anlayışımız doğrultusunda, müşterilerimize bankacılık işlemlerinde daha fazla özgürlük sunmaya başladık. Finberg ve Birleşik Ödeme Hizmetleri iş birliğiyle, sektörümüzde bir ilk olan “Nöbetçi Transfer” ürünümüzle, müşterilerimiz, zaman sınırı olmadan diledikleri yerden bankalar arası para transferi gerçekleştirmeye başladı. Nöbetçi Transfer, kısa sürede müşterilerimizin yoğun ilgisiyle karşılaştı ve sektörümüzdeki ciddi bir boşluğu kapattı.

Mutlu müşterileri yaratmanın mutlu çalışanlarla mümkün olabileceğine inancımızla, insan kaynağına yönelik yatırımlarımızı artırarak sürdürdük. Bu yatırımlarımızın sonucunda; 2018 yılı çalışan bağlılığı ve memnuniyeti oranımız bir önceki yıla göre 6 puan artış gösterdi. AON Hewitt tarafından Çalışan Bağlılığı Ödülü, Kariyer.net tarafından “İnsana Saygı Ödülü” ve Stevie Awards tarafından “Achievement in Workforce Development and Learning” kategorisinde Bronz ödül olmak üzere toplamda 3 ödüle layık görüldük. Yüksek çalışan bağlılığı ve memnuniyeti için yenilikçi ve sağduyulu yaklaşımlarımızla çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Türkiye’nin en sevilen bankası olma yolunda, tüm finansal teknolojilerden faydalanarak müşterilerimiz, çalışanlarımız, hissedarlarımız ve iş ortaklarımızla birlikte ilerleyeceğiz. Ülkemiz ve gelecek nesiller için ekonomik ve sosyal açıdan sürdürülebilir değer yaratmanın bilinciyle iş modelimizi geliştirmeye devam edeceğiz.

Saygılarımla,

Ömer Mert - Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi

Ömer Mert
Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi