İNTERNET BANKACILIĞI
Önerilen Aramalar

Güvenliğiniz için Yanınızdayız

ELEKTRONİK BANKACILIK HİZMETLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN RİSKLER VE KORUNMA YÖNTEMLERİNE DAİR MÜŞTERİ BİLGİLENDİRMESİ

SUİSTİMAL NEDİR?

Suistimal; hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan kişinin yaptığı eylemdir. Teknolojinin gelişmesi ve tüm dünyada kullanımının artması ile teknoloji kullanılarak yapılan dolandırıcılıklarda da artış görülmektedir. Fibabanka olarak, sizlerin kullanmış olduğunuz elektronik bankacılık hizmetlerinden dolayı dolandırıcıların mağduru olmamanız için yaygın olarak kullanılan elektronik bankacılık suistimal yöntemleri, riskleri, korunma yöntemleri, hak ve sorumluluklarınız konusunda siz müşterilerimizi bilgilendirmek isteriz.

İNTERNET VE MOBİL BANKACILIK HİZMETLERİ NELERDİR?

Bankamız tarafından internet bankacılığı ve mobil bankacılık kanalları üzerinden 7/24 finansal olmayan işlemler, kendi hesaplarınız arasındaki işlemler, döviz ve yatırım işlemleri ile banka içindeki diğer hesaplara yönelik havale işlemleri yapılabilmektedir. EFT ve SWIFT hizmetleri ise hafta sonu ve mesai dışı kapalı olduğu için verilememektedir. Ancak Nöbetçi Transfer ürünü ile internet bankacılığı ve mobil bankacılık kanalları üzerinden bazı bankalar için EFT gönderim saatleri dışında da EFT gönderim hizmeti verilebilmektedir.

İnternet bankacılığı veya mobil bankacılık hizmetinden yararlanmak isteyen müşterilerimiz; şubelerimize başvurarak, bankamız web sitesi üzerinden veya mobil bankacılık uygulamamız üzerinden internet ve mobil bankacılığını aktive edebilir. Kanal aktivasyonu mevzuata uygun olarak müşterinin bildiği, sahip olduğu unsurdan en az 2 bileşenin doğrulaması ile yapılmaktadır. Bu süreçlerden geçilmeden internet veya mobil bankacılık hizmetlerimizden yararlanılması mümkün değildir.

İNTERNET BANKACILIĞI VE MOBİL BANKACILIĞIN RİSKLERİ

İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık hizmetleri, müşterilerin finansal hayatını kolaylaştıran çözümler sunarak müşterinin banka şubesine uğramadan istediği finansal hizmeti bulunduğu yerden yapmasını sağladığı gibi müşteri açısından maliyet avantajı da sağlamaktadır. Ancak bu kolaylaştırıcı çözümler, gerekli tedbirler alınmadığı durumlarda maalesef bünyesinde riskler de taşımaktadır. Bilinmelidir ki; dolandırıcılar, müşterilerin internet veya mobil bankacılık hizmetlerinin kullanımının yaratacağı zafiyeti tereddüt etmeden kendi menfaatleri için kullanacak kişilerdir. Bunun için kullanılan yöntemlere ve bu risklerden müşterilerin korunması için alınması gereken tedbirlere ayrıca aşağıda yer verilmiştir.

İnternet ve mobil bankacılık hizmetlerinin kullanımın taşıdığı riskleri aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Finansal zarar
  • Zararın geriye döndürülmesi için gösterilecek çaba
  • Müşteriye özgü bilgilerin geri dönülemez bir şekilde açığa çıkması
  • Hukuki mücadele
  • İtibar kaybı

DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ

Sosyal Mühendislik

Sosyal mühendislik dolandırıcılığı yöntemi; dolandırıcıların, müşteriye ait kimlik, kart, elektronik bankacılık, telefon, tablet, bilgisayar şifreleri gibi bilgileri haksız kazanç elde etmek amacıyla ele geçirme yöntemidir. Suçlular, müşterilerin bu özel bilgilerini elde etmek için kişinin güvenini kullanır. Dolandırıcılık; telefonla aranarak, e-postayla veya sosyal ağ siteleri üzerinden yazışarak hatta yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilir. Amaç, sahte bir senaryo/hikaye uydurarak bu senaryonun içine serpiştirilmiş tuzaklarla müşteriden istenilen bilgiyi almaktır.

Sosyal mühendislikte;

  • Kişiyi hediye kazandığına ikna etme
  • Korkutma
  • Emniyet, asker, hakim, savcı gibi resmi bir kuruma mensup olduğuna inandırma
  • Sosyal medya hesabı ele geçirilen bir yakınınız yerine davranma
  • Bir terör örgütünün hesaplarınızı ele geçirmiş olduğunu söyleyerek yardım isteme ya da sizi koruduğuna ikna etme

gibi yöntemler kullanılarak, kişinin internet veya mobil bankacılığına ilişkin gerekli bilgi ve şifreleri ile kişisel veya finansal bilgilerini ele geçirerek kişinin finansal varlıklarını dolandırma işlemi gerçekleştirebilirler.

Nasıl korunursunuz?

  • “Hediye & ödül kazandınız, kredi notunu düzeltme, yapılan masrafların iade alınması” gibi vaatler sonrası sizden para ya da yukarıda ifade olunan kişisel bilgilerinizin talep edilmesi halinde bu tür bildirimlere itibar etmeyiniz.
  • Telefonla arayarak kendilerini kamu personeli (polis, asker, savcı, hakim vb.) olarak tanıtan kişiler sizden para, altın veya kişisel bilgilerinizi, şifrelerinizi talep ediyor ise itibar etmeyiniz.
  • Sosyal medya üzerinden yapılan taleplerde, kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız.
  • Banka personeli dahil hiç kimseyle şifre bilgilerinizi paylaşmayınız.

Unutmayın, hiçbir kamu kurumu ya da banka e-posta ya da telefon veya benzeri bir iletişim kanalı ile sizleri arayarak kart bilgi ve şifrelerinizi, internet ya da mobil bankacılık şifreniz ile size ait kişisel bilgileri talep etmez.

Oltalama (Phishing)

Oltalama (phishing) saldırıları, çeşitli banka ve finans kuruluşu veya farklı bir güvenli kuruma aitmiş gibi görünen, acil veya çok önemliymiş izlenimi verebilen, amacı hassas bilgileri (kart ve elektronik bankacılık şifreleri, SMS şifresi, kart bilgileri, kimlik bilgileri gibi) ele geçirmek olan saldırılardır. Bu yöntemde gönderilen e-postalar veya SMS’ler ile hassas bilgileri ele geçirmek için kullandığınız bilgisayara veya mobil cihaza uygulama kurulması istenebilmekte veya sahte bir siteye yönlendirme yapılabilmektedir.

Oltalama (Phishing) vakalarında aşağıdaki kanallar kullanılabilir.

  • SMS
  • E-posta
  • Web Sitesi
  • Mobil Uygulama

Amaç hepsinde ortaktır: Finansal fayda sağlamak veya kişisel verilerinizi elde etmek.

  • Sahte e-postalarda gönderici adı, taklit edilen gönderici adına yakın bir ada sahiptir.
  • Çok sayıda kullanıcıya hitap eden bir ifadeyle başlayabilirler (Örneğin “Sayın Kullanıcı” gibi).
  • Yazım hataları içerebilirler.
  • Aciliyet ya da önemli hissiyatı uyandırma amacında olabilirler.

Nasıl korunursunuz?

  • Bankamız internet sitesine ulaşmak için arama motorları kullanılmamalıdır. Sahte web siteleri arama motorları ile ekrana çıkabilir. Bu yüzden internet adres çubuğuna fibabanka.com.tr yazarak erişim sağlanmalıdır.
  • Güncel bir anti-virüs yazılımı kullanılmalıdır.
  • Kullanılan cihazın güncellemelerinin yapıldığından emin olunmalıdır.
  • Sadece göndericisinden emin olunan e-postalar açılmalıdır.
  • Emin olunmayan adreslerden gelen e-posta ve SMS’lere eklenmiş dokümanlar açılmamalıdır.
  • Bankamız internet veya mobil bankacılık kanalları kullanımı için belirlenmiş olan güvenlik resminin, internet veya mobil bankacılığa her girişte aynı olduğundan emin olunmalıdır.
  • Özendirici reklam içeriği ile ortaya çıkan ve Fibabanka reklamı gibi gözüken reklamlarda bulunan linklere tıklanmamalı, elektronik bankacılık şifresi veya kişisel bilgilerin girilmesi talep edilen reklamlardan uzak durulmalıdır. Özellikle, açılan internet sayfasının geçerli bir SSL sertifikasına sahip olunduğuna emin olunmalıdır.

Güvenli Bağlantı

Zararlı Yazılımlar

Bilgisayarlar, akıllı telefonlar veya mobil cihazlara farklı yollar ile zararlı yazılım bulaştırılabilir. Bu yöntemde amaç, cihazlardaki bilgilerin veya cihazın yönetiminin ele geçirilmesidir. Böylelikle kişisel veriler elde edilebilir ve finansal kazanç sağlanabilir.

Zararlı yazılımlar ile;

  • Cihazınızda yaptığınız klavye ya da fare hareketleri takip edilebilir.
  • Cihazınızdaki kişisel verilere ulaşılabilir.
  • Cihazlarınıza uzaktan komuta edilebilir.
  • Size gelen SMS’ler ya da aramalar başka numaraya yönlendirilebilir.

Nasıl korunursunuz?

  • Güncel bir anti-virüs programı kullanılmalıdır.
  • Güvenlik duvarı (firewall) uygulaması kullanılmalıdır.
  • Lisanslı yazılımlar kullanılmalıdır.
  • Özellikle tanımadığınız göndericilerden gelen eklentiler açılmamalıdır.
  • Herhangi bir eklenti açılmadan önce virüs taramasından geçirilmelidir.
  • Güvenliğinden emin olunmayan uygulamaların cihaza indirilmesinden kaçınılmalıdır. Resmi marketlerden (Google Play Store, App Store, Windows Store gibi) uygulama indirilmesine özen gösterilmelidir.

ÖNERİLEN GÜVENLİK UNSURLARI VE BANKA GÜVENLİK PRENSİPLERİ

  • İnternet veya mobil bankacılık kanallarına erişim ve işlem onayları için kullandığınız müşteri numaranızı, şifrenizi, doğrulama kodlarını kimseyle paylaşmayınız.
  • Kredi kartı ve banka kart numaranızı, son kullanma tarihini ve kartınızın arkasında bulunan güvenlik kodunu (CVV2) ve şifrelerinizi kimseyle paylaşmayınız.
  • Şifrelerinizi düzenli olarak değiştiriniz.
  • Fibabanka İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarına bağlı iken cihazınızı başkasına kullandırmayınız.
  • İşleminizi tamamladıktan sonra 'Çıkış' seçeneğini tıklayarak oturumu sonlandırınız.
  • Fibabanka İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarına girişlerinizde "Bir önceki kullanım zamanınız" ifadesi ile en son işlem yaptığınız tarih ve saati görebilirsiniz. Bu bilgiyi kontrol ederek, sizden başka üçüncü bir şahsın hesaplarınızı kullanıp kullanmadığını kontrol edebilirsiniz. İradeniz dışında bir erişim var ise bankamızı bilgilendiriniz.
  • Halka açık bilgisayarlardan bankacılık işlemleri yapmayınız. Halka açık bilgisayarlarda, hesap bilgilerinizi ve kişisel şifrelerinizi ele geçirmekte kullanılan çeşitli zararlı yazılımlar kullanılabilir.
  • Bankamız internet sitesine ulaşmak için arama motorları kullanılmamalıdır. Sahte web siteleri arama motorları ile karşınıza çıkabilir. Bu yüzden internet adres çubuğuna https://www.fibabanka.com.tr/ yazarak erişim sağlayınız.
  • Adres çubuğunda i işaretinin olduğunu ve link bölgesinin yeşil olduğunu görmelisiniz.
  • Adres çubuğunda i işaretine tıkladığınızda Fibabanka A.Ş. yazdığını görmelisiniz.
  • Elektronik posta aracılığıyla veya başka bir ortamda sunulan web sayfalarını kullanmamaya özen gösteriniz. Farklı sayfalardan Fibabanka İnternet Bankacılığı’na yönlendirilme yoluyla giriş yapmayınız.
  • Herhangi bir şüpheli durumla, sorunla ya da dolandırıcılık vakası ile karşılaşmanız halinde bankamız şubelerini ya da 7/24 hizmet veren 444 88 88 Fibabanka Telefon Bankacılığı hattını arayarak bilgilendirmede bulunabilirsiniz. Bankamız gerekli tedbirlerin alınmasını sağlayacaktır.
  • Herhangi bir dolandırıcılık vakası yaşamanız durumunda, size en yakın Cumhuriyet Başsavcılığı’na bildirimde bulununuz.
  • İnternet veya mobil bankacılık kanallarımız üzerinden yapmış olduğunuz her borçlandırıcı finansal işleminizde bankamızda tanımlı olan cep telefonu numaranıza SMS gönderilerek, işlem hakkında bilgi verilmektedir. Size ait olmadığını düşündüğünüz bir işlem hakkında SMS bildirimi aldığınızda bankamız şubelerini ya da 7/24 hizmet veren 444 88 88 Fibabanka Telefon Bankacılığı hattımızı arayarak bilgilendirmede bulunabilirsiniz.
  • Bankamız internet bankacılığı kanalı üzerinden kendinize fazladan güvenlik tanımlayabilir ve gerektiğinde değişiklikler yapabilirsiniz. İnternet bankacılığına giriş yaptıktan sonra “Güvenlik” menüsü altında aşağıdaki konularda güncelleme yapmanız mümkündür:
    • Şifre Değiştirme
    • Yurt Dışı Erişim Kısıtlama
    • İşlem Yetki ve Limit yönetimi: İnternet Bankacılığı'ndan yapacağınız işlemlerde, (örneğin başka hesaba havale, EFT ve SWIFT gibi) işlem limitinizi ve günlük limit tutarlarını banka minimum tutarlarını düşürebilirsiniz. İşlem yapmak istemediğiniz işlem setleri için bu limiti en alt seviyeye çekmek suretiyle, söz konusu işlemin gerçekleştirilmesini engelleyebilirsiniz.
    • Bilgilendirme Mesajları: Bildirim listesinde belirtilen işlemler için, bankanın alt limitleri dahilinde, kayıtlı cep telefonunuza bilgilendirme SMS’i ve/veya kayıtlı e-posta adresinize bilgilendirme e-postası gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
    • Tarih/Saat Kısıtlama: Bu uygulamamız ile internet veya mobil bankacılık işlemlerinizin sadece sizin belirlediğiniz gün ve saatlerde gerçekleştirilebilmesine olanak verirsiniz.
    • IP Erişim Kısıtlama: IP kısıtlama seçeneği, sizin belirleyeceğiniz IP veya IP aralıklarından yapılan bağlantılar ile internet veya mobil bankacılığına giriş izni gerçekleşecektir.
  • Tarayıcı Desteği: Microsoft Edge, Google Chrome 69 ve üzeri, Mozilla Firefox 62 ve üzeri ve Safari 10 ve üzeri tarayıcıları olan tüm ziyaretçilerimiz ve müşterilerimiz internet sitesi üzerinden verdiğimiz hizmetlerimizden problemsiz olarak yararlanabilirler.
  • Cihaz Desteği: iOS 11 ve üzeri, Android için ise 5 ve üzeri mobil işletim sistemi kullanan müşterilerimiz, Fibabanka Mobil Bankacılık uygulamasından verdiğimiz hizmetlerimizden problemsiz olarak yararlanabilirler.
  • Güncel ve önleyici nitelikte dolandırıcılık istihbaratı sağlamak için tasarlanan USTA Dolandırıcılık ile Mücadele Modülü bankamız tarafından kullanılmaktadır.
  • Bankamız tarafından Suistimali Önleme Birimi kurulmuştur. Elektronik bankacılık işlemlerindeki riskli işlemleri tespit etmek için uluslararası kabul görmüş yazılım kullanmakta ve yeterli sayıda personel ile 7/24 işlemler izlenmektedir.
  • Banka bünyesinde bilgi güvenliğinin sağlanmak amacı ile Bilgi Güvenliği Birimi görev yapmaktadır.
  • Fibabanka'da saklanan müşteri kişisel verilerine erişim sadece tanımlı süreçlere göre yetkilendirilmiş personel tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Hassas ve kritik verilere erişim için denetim izleri oluşturulmaktadır.
  • Fibabanka, Bankacılık Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinde belirtilen sorumluluklarını karşılayacak şekilde müşterilerini ve müşteri verilerini siber tehditlere karşı etkin bir şekilde korumak amacıyla en gelişmiş güvenlik teknolojilerini kullanmaktadır.
  • İlgili kanun ve yönetmelikler kapsamında zorunlu tutulan risk değerlendirmeleri ile alınan önlemler sürekli değerlendirilmektedir. Uygulamaya alınan önlemler minimum olarak mevzuat hükümleri kapsamında tanımlanmış test çalışmaları ile değerlendirilmedir. Bu sayede bankamızda saklanan hassas ve kritik verilerin güvenliği makul derecede sağlanmaktadır.
  • İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık kanallarımızın teknik altyapısı düzenli olarak gerçekleştirilen risk değerlendirmeleri kapsamında incelenmekte ve saptanan iyileştirmeler uygulanmaktadır. İş sürekliliğini sağlayabilmek için yedekli bir sistem mimarisine sahip olan telefon ve internet/mobil bankacılık kanallarımız olası bir kesintiye karşı iki farklı lokasyondan hizmet verebilecek şekilde tasarlanmıştır.
  • Güvenlik Alt Yapısı
  • Fibabanka İnternet ve Mobil Bankacılık kanallarında yaptığınız bankacılık işlemlerinin güvenliğini en üst düzeyde sağlamak amacıyla, dünyanın önde gelen teknoloji şirketleri ile ortak çözümler üretilmiştir ve en güvenli internet teknolojileri kullanılmaktadır.
  • Fibabanka İnternet ve Mobil Bankacılık kanallarında giriş yaptığınız bilgiler, Bankamıza bilgi transferi sırasında minimum 128 bit SSL şifreleme ile korunmakta ve bu şifreleme sayesinde 3. şahısların bu bilgileri görmesi engellenmektedir. SSL, İnternet'e erişmekte kullanılan en yeni internet tarayıcılarında uygulanan bir şifreleme teknolojisidir. Bağlantınızın SSL aracılığı ile güvenli olduğunu kontrol edebilirsiniz.
  • 128 bit şifreleme sayesinde Fibabanka İnternet ve Mobil Bankacılık kanalları ile kurduğumuz iletişim, her seferinde 40 haneli bir rakamdan oluşan yeni bir şifre ile şifrelenecektir.
  • İşlem Süresi: Fibabanka İnternet ve Mobil Bankacılık kanallarına girdikten sonra 570 saniye içinde işlem yapmaz iseniz, sizin güvenliğiniz için otomatik olarak oturumunuz sonlanır. Yeniden işlem yapmak için tekrar müşteri numaranızı (veya T.C. kimlik numaranız) ve şifrenizi girmeniz gerekir. Böylece bilgisayarınızın başından ayrılsanız bile sistem bir başkasının işlem yapmasını engeller. Tek kullanımlık şifrelerin sisteme giriş süresi ise 3 dakika ile sınırlandırılarak güvenlik seviyesi arttırılmıştır.
  • İki Seviyeli Kimlik Doğrulama: Banka mevzuata uygun olarak, kişisel bilgilerinizi korumak ve internet/mobil bankacılık kanalları üzerinden güvenli bir şekilde finansal işlem yapabilmenizi sağlamak için aşağıdaki kimlik doğrulama metotlarından en az ikisinin bir arada kullanılması gerekmektedir.
  • Bilinen faktör (örn: şifre, parola ve pin numarası)
  • Sahip olunan faktör (örn: cep telefonu)

Sistem tasarımlarımız kimlik doğrulama için minimum iki kimlik doğrulama metodu kullanacak şekilde tasarlanmıştır. (Bilinen faktör ve sahip olunan faktör)

Bankamız tarafından mobil bankacılık kanalında, cihaz tanıma özelliği bulunan ve güvenli bir kanaldan müşteri doğrulamasını sağlayan uygulama ile daha yüksek güvenlik seviyesi sağlanmaktadır. Akıllı cihazı bulunan ve Fibabanka mobil uygulamasını yükleyen müşterilerimiz internet bankacılığı kullanımlarında SMS ile gönderilen onay şifresi yerine bu uygulama üzerinden işlem onayını vermektedirler. İşlem onayı 60 saniye içerisinde verilmesi gerekmektedir.

  • Güvenlik Resmi: İnternet veya mobil bankacılık ilk kullanımında güvenlik resmi seçimi uygulaması mevcuttur. Güvenlik resmi seçildikten sonraki internet veya mobil bankacılık giriş işlemlerinde Fibabanka İnternet Bankacılığı veya Mobil Bankacılık uygulamasının kullanıldığından emin olunması için bu resmin kontrol edilmesi gerekmektedir.

MÜŞTERİ SORUMLULUKLARI

Müşteri; güvenli bir internet veya mobil bankacılık hizmeti kapsamında aşağıda belirtilen sorumlulukları yerine getirme yükümlülüğündedir:

  • İnternet veya mobil bankacılığa bağlanılan cihazın fiziksel güvenliğini sağlama, cihazda güncel anti virüs yazılımlarını ve fire wall (ateş duvarı) uygulamalarını kullanmak, bu cihazlarda kopya veya lisansı olmayan yazılım kullanmama, kullanılan işletim sistemlerini güncel tutma.
  • Ortak kullanıma veya başkalarının erişimine açık cihazlarda internet bankacılığı işlemleri yapmamak.
  • Kişisel verilerin, banka ve kredi kartı bilgi ve şifrelerini, internet bankacılığı, mobil bankacılık, telefon bankacılığı şifre ve kullanıcı bilgilerinin güvenliğini sağlama, bu bilgileri aile üyeleri ile bile paylaşmama.
  • İnternet bankacılığına giriş için, internet tarayıcısından arama yapmak yerine, adres çubuğuna fibabanka.com.tr adresini yazarak, bankamız internet sayfasına ulaşma.
  • Bankamız tarafından yapılan genel güvenlik bilgilendirmelerini okuma ve verilen bilgiler doğrultusunda hareket etme.
  • Gerektiğinde bankamızın internet bankacılığı kanalında “Güvenlik” menüsü altında sunmuş olduğu güvenlik ayarlamaları (para transferi limiti değişikliği gibi) hizmetini kullanma.
  • Bankamız tarafından gönderilen bilgilendirme ve uyarı mesajlarını okuyup, gereğini yerine getirme.
  • İnternet bankacılık kanalına giriş işleminde, tarafınıza gösterilen internet ve mobil bankacılık kanalımıza son giriş, hatalı giriş bilgilerini kontrol etmek. Tarafınıza ait olmayan giriş veya giriş denemesi olması halinde bankamızı bilgilendirmek.
  • Herhangi bir şüpheli durum yaşanması halinde şubelerimize ya da 7/24 hizmet veren ait 444 88 88 Fibabanka Telefon Bankacılığı hattımızı zaman kaybetmeden arayarak bildirimde bulunma.
  • Herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınması halinde, en yakın savcılığa başvurarak suç duyurusunda bulunma.

MÜŞTERİ HAKLARI

  • Bankamız kanalları üzerinden gerçekleştireceğiniz işlemler güvenliğiniz için kayıt altına alınmakta ve yasal süresi boyunca saklanmaktadır.
  • İstediğiniz zaman elektronik bankacılık kanallarını şubelerimize uğrayarak ya da 7/24 hizmet veren 444 88 88 Fibabanka Telefon Bankacılığı hattımızı arayarak kapatabilirsiniz.
  • Bankamız nezdindeki hesaplarından işlem yapılmaması için hesaplarınızı geçici ya da sürekli olarak kapatabilirsiniz.
  • Bankamız nezdindeki müşteri kimlik ve iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.
  • Gerektiğinde bankamızın internet bankacılığı kanalında “Güvenlik” menüsü altında sunmuş olduğu güvenlik ayarlamaları (para transferi limiti değişikliği gibi) hizmetini
  • Kredi kartı, banka kartı, internet bankacılığı, mobil bankacılık ve telefon bankacılığı şifrelerinizi değiştirebilirsiniz.
  • Kredi kartı ve banka kartını e-ticaret, mail order ve telefon order işlemlerine kapatabilir, kart yenilemesinde bulunabilirsiniz.
  • Hesap hareketlerinizin incelenmesini bankamızdan talep edebilirsiniz.
  • Bankamız talebiniz olmadan herhangi bir elektronik bankacılık hizmetini ilgili kullanımınıza açamaz. Herhangi bir elektronik bankacılık hizmetine erişiminiz kapatılmışsa veya kapattırmışsanız, yeni bir talebiniz olmadan ilgili hizmet kullanımınıza açılamaz.

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ EL KİTABI

Dolandırıcılık konularına yönelik olarak daha bilinçli olunması için, Türkiye Bankalar Birliği’nin hazırlamış olduğu ve içeriği örnek olaylar ile zenginleştirilmiş olan Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri adlı el kitabının gözden geçirilmesini öneririz. Aşağıdaki linkden ulaşabilirsiniz.

https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/7328/TBB-Dolandiricilik-Eylemleri-ve-Korunma-Yontemleri.html