Güvenliğinizi önemsiyoruz! Kayıp ve çalıntı kart bildirimleriniz için aşağıdaki Kayıp/Çalıntı Kart Bildirim Formumuzu doldurarak bize iletebilirsiniz. Bu formdan şu an için yalnızca işitme engelli müşterilerimizin başvurularını alabiliyoruz.
FİBABANKA ANONİM ŞİRKETİ MÜŞTERİLERE YÖNELİK AYDINLATMA METNİ
Veri sorumlusu sıfatını haiz Fibabanka Anonim Şirketi (“Şirket” veya “Fibabanka”) olarak siz müşterilerimize ait kişisel verilerin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ikincil düzenlemelerine (birlikte “KVK mevzuatı”) uygun olarak işlenmesi ve korunması için azami hassasiyeti göstermekteyiz.
İşbu Aydınlatma Metni ile Şirketimizin siz müşterilerimize yönelik olarak gerçekleştirdiği kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında sizleri bilgilendirmek isteriz.
1. İşlenen Kişisel Verileriniz, Toplanma Yöntemleri, İşlenme Amaçları ve Hukuka Uygunluk Sebepleri
Aşağıda belirtilen kişisel verileriniz (“kişisel verileriniz”) Şirketimiz tarafından, sözleşmelerin ifası kapsamında ve tarafınıza sağlanacak hizmetlerin gereklilikleri doğrultusunda; elektronik, sözlü veya yazılı olarak fiziki veya elektronik ortamlarda aşağıdaki amaçlarla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir şekilde ve KVKK’nın ilkeleri doğrultusunda KVK mevzuatına uygun olarak otomatik ve otomatik olmayan yollarla elde edilmekte ve işlenmektedir.
İşbu Aydınlatma Metni, bankamızca tarafınıza sunulan tüm ürün ve/veya hizmetler kapsamında işlenen kişisel verilerinize yönelik olarak kanunda öngörülen hukuki sebepleri içerecek şekilde hazırlanmıştır.
Bankamızca sunulan ürün ve/veya hizmetler çerçevesinde, işlenecek kişisel verileriniz aşağıdaki gibidir:
İşlenen Kişisel Verileriniz:
Hukuka Uygunluk Sebepleri:
Mevduat hesaplarında zamanaşımına ilişkin müşteri bilgilerinin yönetilmesi; FATCA kapsamında yükümlülüklerin yerine getirilmesi; finansal kurumların bireysel müşterilerin vergi mukimliği tespit süreci; iletişim, onay ve raporlama süreçleri; hesaplara yönelik bloke işlemleri gerçekleştirilmesi; resmî kurum ve kuruluşların bilgi taleplerinin karşılanması; borçlulara ihtarname gönderilmesi; müşterilerin Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (“TAKBİS”) sorgularının yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibi için KKB Sorgusu yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için Senet-Çek Konsantrasyon Gözlemi yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için diğer banka çekleri gözlemi yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için EUS gözlemi yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için gecikmedeki kredilerin gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için iflas konkordato gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için limit-risk gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için nakdi krediler gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için takastan sorgulanan banka nezdindeki çeklerin gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için teminat gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için yasal takip gözleminin yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için çek endeks sorgusunun yapılması; kredilerin akıbetiyle ilgili oluşacak risklerin takibinin yapılması için TAKBİS sorgusunun yapılması; kredi ödemelerinin takibine ilişkin süreçlerin yönetilmesi için KKB kayıtlarının incelenmesi; kredi ödemelerinin takibine ilişkin süreçlerin yönetilmesi için TAKBİS kayıtlarının incelenmesi; kredi ödemelerinin takibine ilişkin süreçlerin yönetilmesi - Ekspertiz raporu; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Başvuru Gözlem Ekranı KKB Sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için son 24 saatte kullanılan krediye ilişkin bilgilerin sorgulanması yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Çek-Senet Sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Başvuru Gözlemlerinin yapılması – İstihbarat; şubelerden gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Bireysel Kredi İstek Formunun incelenmesi; şubelerden gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Bireysel KKB Sorgularının yapılması; şubelerden gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Kimlik Belgesinin alınması; şubelerden gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Gelir Belgesinin incelenmesi; şubelerden gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Bireysel Kredi İstek Formunun incelenmesi; mağaza içi kredilendirme sistemi (“MIKS”) kapsamında gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Bireysel Kredi İstek Formunun incelenmesi; MIKS’den gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Bireysel KKB Sorgularının yapılması; MIKS kanalından gelen kredi taleplerinin değerlendirilmesi için Kimlik Belgesinin alınması; kredi kartı limitlerinin güncellenmesi; FTP kullanım süreçlerinde bilgi güvenliğinin sağlanması; çeklerin takibi sürecinde erişilen bilgilerin üst yönetime raporlanması; müşteri hesap hareketlerinin takibi; istihbarat/memzuç sorgusu; kredi başvurularının değerlendirilmesi – risk merkezi; kredi başvurularının değerlendirilmesi – Merkezi Karar Destek Sistemi (“MKDS”); kredi tahsis edilebilecek müşterilerin tespiti için GİB sorgularının yapılması; kredi tahsis edilebilecek müşterilerin tespiti için KKB sorgularının yapılması; hesap ekstrelerinin müşterilere sunulması; kredi kartı/banka kartı taleplerinin alınması; SIM kart bloke kaldırma sürecinde Yakın Alan İletişimi (Near Field Communication, “NFC”) ile kimlik çipi okutma; telefon numarası güncelleme sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; banka nezdindeki alım/satımların takibi; vergi incelemelerine ilişkin hesap araştırmaları; haciz yazılarına yönelik aksiyon alınması; şube iç denetim raporlamaları; günlük işlemlerin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’na (“TCMB”) raporlanması; USD 50.000 Muadili ve üzeri yabancı para döviz transferi süreci; mağaza kredi başvurularının SMS üzerinden alınması; AlışGidiş Elektronik Ticaret A.Ş. (‘’AlışGidiş’’) başta olmak üzere Banka’nın anlaşmalı iş ortakları, destek hizmeti aldığı kuruluşlar vasıtasıyla kredi başvurularının SMS üzerinden alınması; kredi başvurusu alınması üzerine GİB kontrolü yapılması; müşteri kredi başvurularının değerlendirilmesi amacıyla kurumsal KKB sorgusu yapılması; müşteri kredi başvurularının değerlendirilmesi amacıyla bireysel KKB sorgusu yapılması; ürün tanımlanacak müşterilerin kimlik doğrulamalarının yapılması; müşteri kredi limit değerlendirmesi için bireysel KKB sorgusu yapılması; müşteri kredi limit değerlendirmesi için kurumsal KKB sorgusu yapılması; müşteri kredi limit değerlendirmesi için GİB sorgusu yapılması; müşteri kredi limit değerlendirmesi için çek endeks sorgusu yapılması; mevcut müşterilerin kredi performanslarındaki bozulmaların Anabankacılık Erken Uyarı Gözlem Ekranı’ndan takibinin yapılması; mevcut müşterilerin kredi performanslarındaki bozulmaların takibinin yapılması için MKDS sorgusu yapılması; mevcut müşterilerin kredi performanslarındaki bozulmaların takibi için KKB Sorgusu yapılması; mevcut müşterilerin kredi performanslarındaki bozulmaların takibi için Memzuç kayıtlarının gözlemlenmesi; mevcut müşterilerin kredi performanslarındaki bozulmaların takibi için Bireysel KKB Sorgusu yapılması; müşteri kredi limit değerlendirmesi için POS sorgusu yapılması; ticari krediye uygunluk değerlendirmelerinin yapılması için kurumsal KKB Sorgularının yapılması; teminat olarak alınacak çeklerin değerlendirilmesi için kurumsal KKB Sorgularının yapılması; teminat olarak alınacak çeklerin değerlendirilmesi için bireysel KKB Sorgularının yapılması; teminat olarak alınacak çeklerin değerlendirilmesi için çek raporlarının incelenmesi; kredi ödemelerinde gecikme veya sorun yaşanması durumunda müşterilerin gayrimenkullerinin TAKBİS’den sorgulanması; şubelerden gelen Firma Tanıtım Raporları’nın (“FTR”) incelenmesi; Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi (“TAKPAS”) için taşınmaz malikinden muvafakatname alınması; Ticari İşlemler için Taşınır Rehin Sicili (“TARES”) üzerinden rehin hakkı kurulması; hatalı tuşlamalara ilişkin log kayıtlarının tutulması; SMS ve OTP’lerin hangi kullanıcı tarafından tetiklendiğinin takibi; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/ kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için KKB sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için TAKBİS sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için mali analiz raporlarının incelenmesi; müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; kredi pazarlanacak müşterilerin risk açısından değerlendirilmesi amacıyla KKB kontrolü yapılması.
Teminat veya tahsile alınan çek/senetlere yönelik işlemler; müşteri emekli maaşlarına promosyon verilmesi; havale işlemlerine ilişkin süreçlerin yönetilmesi; EFT/ Fonların Anlık ve Sürekli Transferi (Fast and Secure Transfers, “FAST”) işlemlerine ilişkin süreçlerin yönetilmesi; yabancıların bankacılık işlemleri; Fiba Anahtar tanımı için gerekli dokümanın kontrol edilmesi; müşteri özlük bilgilerinin yönetimi; sözleşme süreçlerinin yürütülmesi/yönetilmesi; banka şubelerinin bilgi taleplerinin karşılanması; referans yazılarına ilişkin taleplerin karşılanması; kanuni takip sürecine giren müşterilerden tahsilat yapılması; icra dosya alacağının temlik edilmesi ve süreç yönetimi; resmî kurum ve kuruluşların bilgi taleplerine yönelik birimlere bilgi verilmesi; müşterilerin fatura ödemelerine aracılık edilmesi; FTP’nin kullanılabilmesi için gerekli tanımların yapılması; müşterilerin FTP üzerinden toplu EFT/SWIFT işlemlerini gerçekleştirmesi; müşterinin FTP erişiminin sağlanması; Web Servis Protokolü’nün kullanılabilmesi için gerekli tanımların yapılması; müşterinin Web Servis Protokolü’ne erişiminin sağlanması; Hesap Ekstresi Web Servis Uygulamasının kullanılabilmesi için gerekli tanımların yapılması; müşteri tarafından hesap hareketlerinin takibinin sağlanması; ana firmanın nakit akışını sağlamak üzere bayilerin fatura ödemelerine aracılık edilmesi; müşteri tedarikçilerinin ileri vadeli alacaklarına karşılık müşterilere finansman sağlanması; elektronik ekstre sürecine ilişkin protokol imzalanması; hesap hareketlerinin, müşterinin muhasebe sistemine otomatik olarak kayıt yaratması; Basılı Hızlı Kart gönderimi; kampanya sonuçlarına ilişkin müşterilerin bilgilendirilmesi; müşterilere Sanal POS hizmeti sunulması; müşterilerin faiz oranları değişimlerine dair bilgilendirilmesi; işlemle ilgili yapılan görüşmeler kapsamında müşteri verilerine erişilmesi; işlemle ilgili yapılan görüşmelerin kaydedilmesi; mevduat ürünlerine ilişkin onay verilmesi; müşteri işlemleri kapsamında müşterilerin günlük olarak aranması; müşteri masraflarına onay verilmesi; müşterilere limit tanımlanması için değerlendirmeler yapılması; fiyatlama süreci için analizler yapılması; müşteri itirazlarına ilişkin aksiyon alınması; hesap açılışı; hisse senedi işlemlerinin gerçekleştirilmesi; döviz ve maden alım satım işlemlerinin gerçekleştirilmesi; kiraz hesap başvurusu için müşteri bilgilerinin alınması; kripto para transferlerinin gerçekleştirilmesi; vadeli mevduat hesabı için başvuruların alınması; vadesiz mevduat hesabı için başvuruların alınması; araç sigortası tekliflerinin sunulması; BES tekliflerinin sunulması; diğer elementer sigorta (DASK, konut, yangın, vs.) tekliflerinin sunulması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; tüketici kredisine konu yan finansal ürün taleplerinin yerine getirilerek; ürün sigortası yapılması; resmî internet sitesi üzerinden ürünlere ilişkin başvuruların alınması; iletişim bilgisinin güncellenmesi; müşteri sistem kontrolleri için gerekli bilgilerin alınması; müşterilerin adreslerinin tespiti için GİB’den sorgu yapılması; self servis güncelleme için şifre girişi yapılması; SIM kart bloke kaldırma ekranına şifrelerin girilmesi; SIM kart bloke kaldırma sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; telefon numarası güncelleme sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; zorunlu deprem sigortası poliçesi düzenlenmesi; sağlık sigortası poliçesi düzenlenmesi; BES sözleşmesi akdedilmesi; kasko poliçelerinin düzenlenmesi; araç sigortası tekliflerinin sunulması; kasko poliçelerinin düzenlenmesi; BES tekliflerinin sunulması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; özel iş yeri paket sigorta poliçesi düzenlenmesi; kredi konut sigorta poliçesi düzenlenmesi; kredi hayat sigortası poliçesi düzenlenmesi; kredi hayat sigortası (istem dışı işsizlik teminatı) poliçesi düzenlenmesi; poliçe bilgilerinin veri tabanındaki bilgilerle eşleştirilmesi; yenilenecek poliçelere ilişkin liste oluşturulması; kart taleplerinin yönetilmesi; kart teslimine ilişkin süreçlerin yürütülmesi; müşteri POS taleplerinin yönetilmesi; yazarkasa POS taleplerinin yönetilmesi; müşteriye ait yatırım fonu süreçlerinin takibi; müşteriye ait bono süreçlerinin takibi; türev işlemler için gereken mesajlara yönelik fonksiyonların sağlanması; müşteriye ilişkin gözlem ekranlarının takibi; dış ticaret ürünlerine ilişkin işlemlerin gerçekleştirilmesi; SWIFT mesajı süreçleri; Doküman Yönetim Sistemi (“DYS”) üzerinden giden havale işlemleri; müşteriye ilişkin kredi ödeme süreci; şubelerden gelen bilgi taleplerinin karşılanması; mağaza kredi başvurularının SMS üzerinden alınması; kredi başvuru sürecinde müşteri sorgulaması yapılması; AlışGidiş başta olmak üzere Banka’nın anlaşmalı iş ortakları, destek hizmeti aldığı kuruluşlar vasıtasıyla kredi başvurularının SMS üzerinden alınması ve kredi kullandırımı kapsamında müşteri bilgilerinin doğrulanması; kredi başvurusu alınması; şube dışı kanallardan yapılan başvuruların takip edilmesi; tarım kart kullanan müşterilerin kredi süreçlerinin takip edilmesi; tarım kart hayat sigortasına başvuranlara ait bilgilerin temin edilmesi; tarım kart ekstre gönderimine ilişkin müşteri talimatının alınması; kredi tekliflerinin oluşturulması; sözleşme öncesi bilgilendirme yükümlülüğünün yerine getirilmesi; KMH sözleşmesi akdedilmesi; KMH tanımlanmasına ilişkin talimat alınması; kredi taksidinin geri ödenmesine ilişkin KMH talimatı alınması; KMH’ye ilişkin bilgi güncelleme talimatı alınması; tarım kart kredisine ilişkin talimat alınması; sigorta talebine ilişkin taahhütname imzalanması; bireysel kredi tahsis edilmesi; konut finansmanı kredisi sözleşmesi akdedilmesi; tüketici kredisi sözleşmesi akdedilmesi; araç rehin sözleşmesi akdedilmesi; hazine bonosu/devlet tahvili rehin sözleşmesi akdedilmesi; türev ürünler yabancı para cinsinden tahviller (Eurobond) rehin sözleşmesi akdedilmesi; altın rehin sözleşmesi akdedilmesi; alacağın devri sözleşmesi akdedilmesi; POS alacağının devrine ilişkin sözleşmesi akdedilmesi; türev işlemleri çerçeve sözleşmesi akdedilmesi; banka bonosu rehin sözleşmesi akdedilmesi; menkul ve mevduat rehin sözleşmesi akdedilmesi; faiz/vade değişiklik protokolü imzalanması; kredi sözleşmeleri uyarınca ödeme planı oluşturulması; teminat mektubuna ilişkin taleplerin yönetilmesi; erken ödeme için genel garanti taahhütnamesi imzalanması; şube içi evrakların teslimine ilişkin süreç yönetimi; şirket kredi kartı üyelik sözleşmesi akdedilmesi; değişken faizli kredi kullandırımı; teminatların sisteme tanımlanması; Doğrudan Borçlandırma Sistemi (“DBS”) kapsamında Yetki Belgesi düzenlenmesi; limit tahsisi için çeklerin Kredi Tahsis birimine gönderilmesi; müşterinin borcunu ödeyemeyeceği durumda borç yapılandırması için gerekli bilgilerin alınması; alacak takibi yapılarak otomatik aramalar yapılması; borç tahsilatı amacıyla müşteriler ile iletişime geçilmesi, farklı bankalara ait ATM ve pos cihazlarında kredi/banka kartı ile işlemlerin gerçekleştirilmesi.
Mevduat hesaplarında zamanaşımına ilişkin müşteri bilgilerinin yönetilmesi; FATCA kapsamında yükümlülüklerin yerine getirilmesi; finansal kurumların bireysel müşterilerin vergi mukimliği tespit süreci; bağış ödemelerine yönelik süreçlerin yürütülmesi; kiralık kasa bildirim yükümlülüğünün yerine getirilmesi; iletişim, onay ve raporlama süreçleri; hesaplara yönelik bloke işlemleri gerçekleştirilmesi; müşterilerin yabancı para işlemlerinde muhabir sorgusuna yanıt sağlanması; SWIFT operasyonlarının sürdürülmesi; Bloomberg’te sohbet (IB chat) üzerinde bulunan müşterilerle iletişime geçilmesi; Bloomberg üzerinden müşteriye ve şubeye fiyatlama yapılması sürecinin yürütülmesi; Reuters Messenger üzerinden müşteriye ve şubeye fiyatlama yapılması sürecinin yürütülmesi; PowerBI raporlamaları; resmî kurum ve kuruluşların bilgi taleplerinin karşılanması; vergi dairelerinin icra dosyalarına ilişkin sorgulama yapması; bağımsız denetim raporu hazırlanması; dava süreçlerinin takibi; dava süreçlerinin muhasebeye raporlanması; yetkili kurumlar aracılığıyla yapılan müşteri şikayetlerine ilişkin bilgi verilmesi; personelin müşteri veya diğer personel ile para transferi kontrollerinin yapılması; alıcı ismi banka personeli olan müşteri hesaplarından para çıkışları; aynı cep telefon numarasının hem personele hem müşteriye tanımlı olmasının değerlendirilmesi; bahis işlemlerinin kontrolünün sağlanması; birden fazla müşteriye vekil olmuş kişilere ilişkin şüpheli işlemlerin kontrollerinin gerçekleştirilmesi; yaşlı hesaplarından yapılan işlemlerin kontrolü; cep telefonu numarası aynı olan müşterilerin kontrolü; geri valörlü açılan vadeli hesapların kontrolü; müşterek ortak hesaplardan yapılan borçlandırıcı işlemlerin kontrolü; komisyon iadelerinin kontrolü; yurt dışı yerleşik müşterilere şubeden yapılan borçlandırıcı işlemlerin kontrolü; dormanttan (faal olmayan) aktife dönen müşterilerin borçlandırıcı işlemlerinin kontrolü; türev işlemler standart risk katsayı oranları pot değer kontrolü; grup tanımı yapılmayan kredili müşterilerin kontrolü; aynı gün içinde aynı müşteri için birden fazla şubede yapılan işlemler; hiç tahsilat yapılmadan takibe atılan bireysel kredilere ilişkin kontrol; kredi limit revize tarihi geçen müşterilerin kontrolü; KMH limit aşımlarının kontrolü; kredi faiz oranı değişen müşterilere ilişkin kontrol; kredi kartına puan yüklemesi yapılan müşterilere ilişkin kontrol; POS komisyon oranı kontrolü; mükerrer açılan CIF kontrolleri; EFT-havale komisyonlarına ilişkin yasal sınır kontrolü; uygunsuz nitelikteki çağrıların dinlenmesi; çok sayıda para girişi olan gerçek kişi müşteri hesaplarının kontrolü; kredi kullandırımı yapılarak tasfiye edilen muhtelif alacak (MA) işlemleri; kart sahibinden farklı birinin hesabından yapılan kredi kartı ödemelerinin kontrolü; bir gün farkla nakit çekme yatırma işlemlerinin kontrolü; farklı müşteriden aktarılan paralarla yapılan kredi ödemelerinin kontrolü; finansal tüketicilerden tahsil edilen kredi tahsis ücretlerinin doğruluğu; vekil/vasisi olup şube kanalı dışında bireysel kredi kullandırılan müşteriler; eş zamanlı olarak döviz işlemlerinden kar eden müşteriler; kredi kullanım bedeli ile döviz alımı yapılması; kredi kullanım bedeli ile kripto alımı yapılması; Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna (“BDDK”) yapılan raporlama; ret kararı verilmiş kredilere ilişkin log kayıtlarının tutulması; ret kararı verilmiş kredilere ilişkin log kayıtlarının tutulması; FTP kullanım süreçlerinde bilgi güvenliğinin sağlanması; çeklerin takibi sürecinde erişilen bilgilerin üst yönetime raporlanması; müşteri hesap hareketlerinin takibi; mizan için kayıt oluşturulması sürecinin yürütülmesi; ters yönlü kayıtların düzeltilmesi için gerekli aksiyonların alınması; bankanın yasal defterlerinin Gelir İdaresi Başkanlığı’na iletilmesi; Aktif-pasif komitesi (“ALCO”) raporlaması; Oracle Business Intelligence (“OBI”) raporları; gayrinakdi krediler raporlaması; müşterilerin vergi ödemelerinin gerçekleştirilmesi; müşteri ilişkileri kapsamında gerçekleşen yıllık işlem hareketlerinin raporlanması; yıllık işlem hareketlerinin raporlanması; kredi raporlaması; yeniden yapılandırılan krediler raporlaması; iş birimlerinden gelen mevzuata ilişkin soruların cevaplanması; 1. ve 2. derecede müşterilerinin dolandırıcılık yoluyla zarara uğramalarını önleyici çalışmalar yürütülmesi; gerçeğe aykırı belge düzenlemek suretiyle yapılan kredi başvurularının tespiti süreçlerinin yürütülmesi; kişi kategorizasyonlarının yapılması suretiyle yasaklı kişilerin tespit edilmesi; Denetim Komitesine raporlama yapılması; ihbar formlarının değerlendirilmesi süreçlerinin yürütülmesi; AML bildirimlerinin değerlendirilmesi; günlük geçici ticari kredi geri ödemeleri raporlaması; günlük geçici ticari krediler bilgisi raporlaması; türev finansal araçlar raporlaması; ALCO raporlarının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; türev finansal araçlar raporlamasının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; kredi raporlamasının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; müşterilerin dış dolandırıcılık kapsamında zarara uğramaması için müşteri işlemlerinin izlenerek vakaların engellenmesi; müşterilerin dış dolandırıcılık kapsamında zarara uğramaması için müşteri işlemlerinin izlenerek vakaların engellenmesi amacıyla kart bilgilerinin gözlemlenmesi; dolandırıcılığa maruz kalan müşteri ve müşteri zararına ilişkin haftalık raporlama; müşterinin yaşayabileceği zararların engellenmesi için dolandırıcılık (fraud) tespit kontrollerinin gerçekleştirilmesi; işlem izleme sürecinin yürütülmesi; müşteri doğrulamak için müşteri ile iletişime geçilmesi; müşterinin tanınması süreci içerisinde belirlenen kriterlere uyan müşterilerin ediniminin onaylanması sürecinin yürütülmesi; resmî kurumlardan gelen taleplere cevap sağlanması amacıyla gerekli incelemelerin yapılması/resmî kurumlara yapılan raporlamalar; müşteri işlemleri ile ilgili muhabir bankalarla iletişime geçilmesi; müşterinin tanınması süreci içerisinde belirlenen kriterlere uyan müşterilerin ediniminin onaylanması sürecinin yürütülmesi; resmî kurumlardan gelen taleplere cevap sağlanması amacıyla gerekli incelemelerin yapılması/resmî kurumlara yapılan raporlamalar; masraf girişlerinin yapılması; kredi projelerinin izlenmesi ve takibinin yapılması için Kurumsal Krediler-Nakdi KredilerKredi Gözlem gözleminin yapılması; kredi projelerinin izlenmesi ve takibinin yapılması için Limit-Risk-Müşteri ve Grup Bazlı Risk gözleminin yapılması; kredi projelerinin izlenmesi ve takibinin yapılması için memzuç rapor ekranlarının incelenmesi; kredi projelerinin izlenmesi ve takibinin yapılması için Proje Değerlendirme Sunumlarının incelenmesi; kredi projelerinin izlenmesi ve takibinin yapılması için teminat gözlem ekranlarının incelenmesi; faiz riski ve likidite riski süreçlerinin yürütülmesi; BDDK raporlaması; müşteri skorlama, sınıflandırma ve reyting süreci; ALCO raporlaması; Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (“IFRS”) raporlaması; BDDK raporlaması; bankamatiklere (“ATM”) ilişkin şikâyetlerin çözümü; ortak ATM’lere ilişkin şikâyetlerin çözümü; şube iç denetim raporlamaları; haciz yazılarına yönelik aksiyon alınması; resmî kurumların bilgi edinme taleplerinin karşılanması; vergi incelemelerine ilişkin hesap araştırmaları; açılan yatırım hesaplarına ilişkin yetkili kuruluşlara bilgi verilmesi; altın transferlerine ilişkin yetkili kuruluşlara bilgi verilmesi; banka nezdindeki alım/satımların takibi; manuel olarak fiş kesme süreçleri; gümrük beyannameleri sürecinin yürütülmesi; resmî kurumların bilgi edinme taleplerinin karşılanması; günlük işlemlerin TCMB’ye raporlanması; USD 50.000 Muadili ve üzeri yabancı para döviz transferi süreci; ürün tanımlanacak müşterilerin kimlik doğrulamalarının yapılması; yabancı ülkede vergi mukimliğine ilişkin bilgi alınması; güvenlik anahtarı temin edilmesi için müşteri bilgilerinin alınması; şube denetimlerinin gerçekleştirilmesi kapsamında fiziki mutabakatların gerçekleştirilmesi; bankacılık süreçleri kapsamında süreç denetimlerinin gerçekleştirilmesi; bankacılık süreçleri kapsamında inceleme ve soruşturmaların gerçekleştirilmesi; müşterilerden şikâyet gelmesi halinde müşteri hesaplarının incelenmesi; bulgu raporlamalarının yapılması; BDDK raporlaması; Mali Suçları Araştırma Kurulu (“MASAK”) raporlaması; müşteri erişimine açık uygulamalarda karşılaşılan hataların bildirimi; Kredi Garanti Fonu’na kredi performansı raporlaması (KGF Raporlaması) için KKB Sorgularının yapılması; Kredi Garanti Fonu’na kredi performansı raporlaması (KGF Raporlaması) yapılması; sözleşme öncesi bilgilendirme yükümlülüğünün yerine getirilmesi; bağımsız denetim raporlaması; müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi; ses kayıtlarının kalite seviyesine ilişkin analizler yapılarak BDDK’ya raporlanması; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; müşteriyle yapılan çağrı merkezi görüşmelerinin kayıt altına alınması; hatalı ses kayıtlarının müşteriye iletilmesi; telefondan müşteri doğrulaması; müşteri skorlama, sınıflandırma ve reyting süreci. • İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması (m.5/2 (d))
Şikâyet ve itibar yönetimi.
Borçlulara ihtarname gönderilmesi; icra dosya alacağının temlik edilmesi ve süreç yönetimi; icra işlerinin takibi ve yürütülmesi; dava/icra süreçlerinin yönetimi; varlık fonu firmasına alacağın temlik edilmesi; icra süreçlerinin takibi; borçlu kişiler aleyhine icratek üzerinden icra takibi başlatılması; dava süreçlerinin yönetimi; tehir-i icra süreçlerinde diğer bankalardan teminat mektubu alınması; arabuluculuk işlerinin takibi ve yürütülmesi; gecikmeye düşen müşterilerin takibinin yapılması için Bireysel KKB Sorgularının yapılması; gecikmeye düşen müşterilerin takibinin yapılması için Kurumsal KKB Sorgularının yapılması; gecikmeye düşen müşterilerin takibinin yapılması; takip konusu müşteriler için takip ve tahsilat sürecinin ilgili iş birimine ya da avukata yönlendirilmesi; hukuk birimi tarafından tamamlanan davalarda masraf ödemelerinin yapılması; vefalı gayrimenkullere ilişkin listenin ilgili iş birimlerine sunulması; alacağa mahsuben bankanın mülkiyetine geçen gayrimenkullerin satış öncesi ve satış işlemlerini gerçekleştirilmesi için vefa sözleşmelerinin akdedilmesi; alacağa mahsuben bankanın mülkiyetine geçen gayrimenkullerin satış öncesi ve satış işlemlerini gerçekleştirilmesi için ekspertiz raporunun aracı kurumlara iletilmesi; teminata alınacak gayrimenkuller için ekspertiz raporlarının hazırlatılması ve kontrolü; satışı yapılacak gayrimenkullerin ilgili iş birimine raporlanması; aranacak borçlulara ilişkin liste oluşturulması.
Kâr bazında periyodik raporlama yapılması; ödemesini geciktirmiş müşterilerin ilgili iş birimlerine raporlanması; icra takibi süreçlerinin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleriyle gerekli bilgilerin paylaşılması; BDDK’ya hazırlanacak raporlarda ilgili bilgilerin doğruluğunu sağlamak amacıyla üst yönetime yapılan raporlamalar; veride ya da muhasebede hata olup olmadığının kontrolü için yapılan rutin kontrollere ilişkin raporlama; Yönetim Kurulu raporu düzenlenmesi; türev işlemlerin kontrolü, düzenlenmesi, karlılık değerlendirmesi; opsiyon-takas (swap) gün sonu raporları; müşteri karlılığının takibi; mevduat getirilerinin takibi; yönetim kurulu raporlarının otomatize edilmesi sürecinin yürütülmesi; kampanya düzenlenmesi için Power BI üzerinden müşteri verilerinin talep edilmesi; müşteri işlem dökümlerinin raporlanması; müşteri karlılığının gözlenmesi; çalışanların performans takibinin yapılması; üst yönetime raporlama yapılması; dijital kanallar üzerinde yapılan işlemler ve istatistiksel analizi; dijital kanallar üzerinde müşteri deneyiminin geliştirilmesi; banka kanalları üzerinde müşteri deneyiminin geliştirilmesi; şikayet ve itibar yönetimi; çağrıların takibi; yönetim kuruluna aylık raporlama; FTR’lere ilişkin yönetici özeti hazırlanması ve Genel Müdür Yardımcısına rapor sunulması; teminatların sisteme tanımlanması; pazarlama stratejisi oluşturmak amacıyla müşteri segmentasyonu yapılması; müşteri şikayetlerinin takibi; müşteri temsilcilerinin performans değerlendirme takibinin yapılması; pazarlama amaçlarıyla iletişim kurulacak hedef müşteri kitlesinin belirlenmesi; segmentasyon bilgisinin pekiştirilmesi, kredi kullandırımlarında suistimal kontrollerinin yapılması.
Ürün tanıtımı yapılması amacıyla müşteriler ile iletişime geçilmesi; sigorta ürünlerine ilişkin ticari elektronik ileti gönderilmesi; açık hava sineması faaliyeti için otelde etkinliği gerçekleştiren ekip ile misafir bilgilerinin paylaşılması ve rezervasyon yapılması; istatistiksel analiz; müşterilere özel günlerde hediyeler gönderilmesi; SIM kart bloke kaldırma süreci kapsamında yüz tanıma sistemi; telefon numarası güncelleme süreci kapsamında yüz tanıma sistemi; müşteri geri bildirimlerinin toplanması; NPS anketlerinin yönetimi; merkezi satış listelerinin tutulması; hangi müşteri segmentinde müşteri olduğu fark etmeksizin, bireysel ve/ veya ticari kredi pazarlama amaçları da dahil olmak üzere müşterilere pazarlama faaliyetleri kapsamında SMS/e-posta gönderilmesi, Mobil Bankacılıktan tanıtım iletisi (push notification) gönderilmesi ve aramalar yapılması; bilgilendirme/pazarlama amaçlarıyla müşterilerin aranması, banka şubelerinin bilgi taleplerinin karşılanması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; sağlık sigortası poliçesi düzenlenmesi; karşı taraf bankanın bilgi taleplerinin karşılanması; tarım kart hayat sigortasına başvuranlara ait bilgilerin temin edilmesi, yurt dışına para gönderim/yurt dışından para alım süreçleri; Banka’nın anlaşmalı olduğu iş ortaklarından ürün ve/veya hizmet temin ederek daha avantajlı faiz, masraf ve/veya komisyon oranlarıyla tüketici kredisi kullanmalarına imkan sağlanması ve bu imkandan faydalanmak isteyen müşterilerin Fibabanka’nın şubeleri ya da elektronik bankacılık kanalları üzerinden AlışGidiş’e yönlendirilerek üyelik işlemlerini gerçekleştirilmesi ve müşterilere AlışGidiş’in sunmuş olduğu ürün, hizmet ve sadakat programlarından faydalanma imkanı sunulması; sunulan ürün ve hizmetlerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlara göre özelleştirilmesi; müşteri özelinde kredi modellemesi çalışılması, kredi risk hesaplaması, kredi ile satın alınan ürüne ilişkin talep doğrultusunda ürün sigortası yapılması, müşterilerin GİB’den gerçek kişi ticari işletmelerinin olup olmadığının kontrolünün sağlanması, müşterilerin gerçek kişi ticari işletmeleri için hesap açılması amacıyla da pazarlama yapılması.
2. Kişisel Verilerinizin Üçüncü Kişilerle Paylaşılması
2.1 Yurt İçi Aktarım
Yukarıda anılan kişisel verilerinizin aşağıda anılan amaçlar ve hukuka uygunluk sebepleri uyarınca aşağıda yer verilen alıcı gruplarına aktarılmaktadır.
Müşteri kredi başvurularının değerlendirilmesi amacıyla bireysel KKB sorgusu yapılması; müşteri kredi başvurularının değerlendirilmesi amacıyla kurumsal KKB sorgusu yapılması; SIM kart bloke kaldırma sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; telefon numarası güncelleme sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; banka nezdindeki alım/satımların takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; muvafakatname alınmasına ilişkin süreçlerin yürütülmesi; rehin hakkının tesis edilmesine ilişkin süreçlerin yürütülmesi; müşteriye ilişkin bilgilerin yönetilmesi; finansal kurumların bireysel müşterilerin vergi mukimliği tespit süreci; FATCA kapsamında yükümlülüklerin yerine getirilmesi; hesaplara yönelik bloke işlemleri gerçekleştirilmesi; resmî kurum ve kuruluşların bilgi taleplerinin karşılanması; iletişim, onay ve raporlama süreçleri; FTP kullanım süreçlerinde bilgi güvenliğinin sağlanması; müşterinin Web Servis Protokolü’ne erişiminin sağlanması; resmî kurumlardan gelen taleplerin cevaplanması; borçlulara ihtarname gönderilmesi amaçlarıyla Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşlarına (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Gelirler İdaresi Başkanlığı,
MERSİS, Esnaf ve Sanatkar Bilgi Sistemi (“ESBİS”), KKB, NRIS (icra bilgileri), UYAP, e-Haciz, Merkezi Kayıt Kuruluşu (“MKK”), Takasbank, Borsa İstanbul, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, BDDK, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (“TMSF”), MASAK, T.C Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (“CİMER”), Türkiye Bankalar Birliği (“TBB”), Bakanlıklar, KVK Kurulu, Kolluk Kuvvetleri, Savcılık, Mahkemeler, TCMB, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, İcra Daireleri, Vergi Daireleri, Gümrük Müdürlükleri, Belediyeler, Türkiye Noterler Birliği, Posta ve Telgraf Teşkilatı (“PTT”)),
Mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Başvuru Gözlem Ekranı KKB Sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Başvuru Gözlemlerinin yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Başvuru Gözlemlerinin yapılması – İstihbarat; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için Çek-Senet Sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi başvurularının değerlendirilmesi için son 24 saatte kullanılan krediye ilişkin bilgilerin sorgulanması yapılması; kredi kartı limitlerinin güncellenmesi; banka kartı taleplerinin alınması; hesap ekstrelerinin müşterilere sunulması; kredi kartı taleplerinin alınması; müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için mali analiz raporlarının incelenmesi; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için KKB sorgularının yapılması; mevcut müşterilerin kredi değerlendirme/kredibilite amacıyla mali verilerinin analiz edilmesi için TAKBİS sorgularının yapılması; banka nezdindeki alım/satımların takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/ yürütülmesi amaçlarıyla Tedarikçilere, Ticari elektronik ileti gönderilmesine ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmesi amacıyla Diğer Alıcı Grubuna (İleti Yönetim Sistemi); farklı bankalara ait ATM ve pos cihazlarında kredi/banka kartı ile işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla diğer Bankalara, aktarılmaktadır.
Bağış ödemelerine yönelik süreçlerin yürütülmesi; referans yazılarına ilişkin taleplerinin karşılanması; teminat mektubuna ilişkin taleplerin yönetilmesi; müşteri tarafından hesap hareketlerinin takibinin sağlanması; DBS süreçlerinin yürütülmesi/yönetilmesi; kanuni takip sürecine giren müşterilerden tahsilat yapılması amaçlarıyla Diğer Alıcı Gruplarına (bağış yapılan kurum, muhatap kuruluşlar/kişiler, hesap bilgilerinin paylaşılması istenen firmalar, ticari ilişki içinde olunan firmalar, hizmet alınan avukat/hukuk ofisi),
Teminat veya tahsile alınan çek/senetlere yönelik işlemler; EFT/FAST işlemlerine ilişkin süreçlerin yönetilmesi; kanuni takip sürecine giren müşterilerden tahsilat yapılması; icra dosya alacağının temlik edilmesi ve süreç yönetimi amaçlarıyla Özel Hukuk Tüzel Kişilerine (bankalar, Kredi Garanti Fonu A.Ş., Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş.),
Müşteri emekli maaşlarına promosyon verilmesi; havale işlemlerine ilişkin süreçlerin yönetilmesi; EFT/FAST işlemlerine ilişkin süreçlerin yönetilmesi; kredi başvurusu alınması; mağaza kredi başvurularının SMS üzerinden alınması; AlışGidiş başta olmak üzere Banka’nın anlaşmalı iş ortakları, destek hizmeti aldığı kuruluşlar vasıtasıyla kredi başvurularının SMS üzerinden alınması; SIM kart bloke kaldırma sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; telefon numarası güncelleme sürecinde NFC ile kimlik çipi okutma; müşteriye ait bono süreçlerinin takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; müşteriye ait yatırım fonu süreçlerinin takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi amaçlarıyla Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşlarına (SGK, TCMB, Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Gelirler İdaresi Başkanlığı, MERSİS, ESBİS, KKB, MKK, Takasbank, Borsa İstanbul),
BES tekliflerinin sunulması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; poliçe düzenlenmesi sürecinde bilgilerin eşleştirilmesi; sigorta poliçelerinin düzenlenmesi; tarım kart hayat sigortasına başvuranlara ait bilgilerin temin edilmesi; sigorta taleplerinin yönetilmesi, sigorta sözleşme ve poliçelerine ilişkin operasyonel süreçlerin yönetilmesi, iç sistemlere, risk izleme ve bilgilendirme yükümlülükleri ile sigorta sözleşmelerindeki gerekliliklerin yerine getirilmesi, talep ve şikayetlerin yönetilmesi amaçlarıyla Topluluk (Sigorta) Şirketlerine,
Acente sıfatı sunulan sigorta ürün ve hizmetlerine ilişkin işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi, geliştirilmesi, acente sıfatı ile bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesi, poliçelendirme süreçlerinin yönetilmesi, operasyonel süreçlerinin yürütülmesi, iç sistemlere, risk izleme ve bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, bankamızla imzaladığınız sözleşme/sözleşmelerin gereklerinin yerine getirilmesi amaçlarıyla Sigorta Şirketlerine, Asistans Hizmeti Veren Kuruluşlara, tazminat ve rücu işlemleri de dahil olmak üzere her işlemde kullanılmak amacıyla Destek Hizmet Sağlayan Şirketlere,
Bireysel müşterilere yönelik güncelleme işlemleri yapılması; Basılı Hızlı Kart gönderimi; müşterilere Sanal POS hizmeti sunulması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; kart taleplerinin yönetilmesi; kart teslimine ilişkin süreçlerin yürütülmesi; müşteri taleplerinin yönetilmesi; müşteriye ait bono süreçlerinin takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; türev işlemler için gereken mesajlara yönelik fonksiyonların sağlanmasına ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; müşteriye ait yatırım fonu süreçlerinin takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; dış ticaret ürünlerine ilişkin işlemlerin gerçekleştirilmesine yönelik iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; SWIFT mesajı süreçlerine yönelik iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi amaçlarıyla Tedarikçilere,
Hesap açılışı; hisse senedi işlemlerinin gerçekleştirilmesi; araç sigortası tekliflerinin sunulması; diğer elementer sigorta (DASK, konut, yangın, vs.) tekliflerinin sunulması; sigorta poliçelerinin düzenlenmesi; poliçe düzenlenmesi sürecinde bilgilerin eşleştirilmesi; kredi başvuru sürecinde müşteri sorgulaması yapılması; müşteri bilgilerinin doğrulanması; sigorta taleplerinin yönetilmesi amaçlarıyla İş Ortaklarına aktarılmaktadır.
Bağımsız denetim raporlaması amacıyla Diğer Alıcı Grubuna (Denetim Şirketleri),
Bağımsız denetim raporlaması; müşteriye ilişkin bilgilerin yönetilmesi; finansal kurumların bireysel müşterilerin vergi mukimliği tespit süreci; FATCA kapsamında yükümlülüklerin yerine getirilmesi; kiralık kasalara yönelik bildirim yükümlülüğünün yerine getirilmesi; hesaplara yönelik bloke işlemleri gerçekleştirilmesi; resmî kurum ve kuruluşların bilgi taleplerinin karşılanması; vergi dairelerinin icra dosyalarına ilişkin sorgulama yapması; yetkili kurumlar aracılığıyla yapılan müşteri şikayetlerine ilişkin bilgi verilmesi; BDDK’ya yapılan raporlama; iletişim, onay ve raporlama süreçleri; dolandırıcılığa maruz kalan müşteri ve müşteri zararına ilişkin haftalık raporlama; FTP kullanım süreçlerinde bilgi güvenliğinin sağlanması; müşterinin Web Servis Protokolü’ne erişiminin sağlanması; resmi kurumlardan gelen taleplere cevap sağlanması amacıyla gerekli incelemelerin yapılması; resmi kurumlardan gelen taleplere cevap sağlanması amacıyla gerekli incelemelerin yapılması/ resmi kurumlara yapılan raporlamalar; müşterilerin vergi ödemelerinin gerçekleştirilmesi; MASAK raporlaması; gümrük beyannameleri sürecine yönelik iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; resmi kurumlardan gelen taleplerin cevaplanması; banka nezdindeki alım/satımların takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/ yürütülmesi; Denetim Komitesine raporlama yapılması; 1. ve 2. derecede müşterilerinin dolandırıcılık yoluyla zarara uğramalarını önleyici çalışmalar yürütülmesi; gerçeğe aykırı belge düzenlemek suretiyle yapılan kredi başvurularının tespiti süreçlerinin yürütülmesi; türev finansal araçlar raporlaması; günlük geçici ticari kredi geri ödemeleri raporlaması; günlük geçici ticari krediler bilgisi raporlaması; kredi raporlaması; yeniden yapılandırılan krediler raporlaması; bankanın yasal defterlerinin Gelir İdaresi Başkanlığı’na iletilmesi amaçlarıyla Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşlarına (BDDK, Hazine ve Maliye Bakanlığı, TMSF, Gelir İdaresi Başkanlığı, MASAK, CİMER, TBB, TBB Risk Merkezi, Bakanlıklar, KVK Kurulu, Kolluk Kuvvetleri, Savcılıklar, Mahkemeler, Vergi Daireleri, Tüketici Hakem Heyeti (THH), Gümrükler Genel Müdürlüğü, TCMB, MKK, Takasbank, Borsa İstanbul, İcra Daireleri, Gümrük Müdürlükleri, Belediyeler, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, KKB, BKM),
Türev finansal araçlar raporlaması; günlük geçici ticari kredi geri ödemeleri raporlaması; günlük geçici ticari krediler bilgisi raporlaması; kredi raporlaması; yeniden yapılandırılan krediler raporlaması; bankanın yasal defterlerinin Gelir İdaresi Başkanlığı’na iletilmesi; bağımsız denetim raporu hazırlanması; dava süreçlerinin takibi; ALCO raporlaması; OBI raporları; gayrinakdi krediler raporlaması; ALCO raporlarının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; kredi raporlamasının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; türev finansal araçlar raporlamasının otomatize edilmesi süreçlerinin yürütülmesi; müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi; yapılan görüşmelerde müşterinin doğrulanması; ses kayıtlarının kalite seviyesine ilişkin analizler yapılarak BDDK’ya raporlanması; müşteriyle yapılan çağrı merkezi görüşmelerinin kayıt altına alınması; personellerin iç iletişiminin sağlanması; telefondan müşteri doğrulaması; kişi kategorizasyonlarının yapılması suretiyle yasaklı kişilerin tespit edilmesi; şikâyet süreçlerinin yönetilmesi; banka nezdindeki alım/satımların takibine ilişkin iş süreçlerinin yönetilmesi/yürütülmesi; güvenlik anahtarı temin edilmesi için müşteri bilgilerinin alınması amaçlarıyla Tedarikçilere,
Kredi Garanti Fonu’na kredi performansı raporlaması (KGF Raporlaması) yapılması amacıyla Özel Hukuk Tüzel Kişilerine (Kredi Garanti Fonu A.Ş.),
Şikâyet süreçlerinin yönetilmesi amacıyla İş Ortaklarına aktarılmaktadır.
Şikâyet ve itibar yönetimi amacıyla Tedarikçilere aktarılmaktadır.
İcra dosya alacağının temlik edilmesi ve süreç yönetimi; varlık fonu firmasına alacağın temlik edilmesi amaçlarıyla Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişilerine (Bankalar, Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş.), Varlık fonu firmasına alacağın temlik edilmesi amacıyla Diğer Alıcı Grubuna (varlık fonu firmaları),
Borçlulara ihtarname gönderilmesi amacıyla Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşlarına (Türkiye Noterler Birliği, PTT),
Dava/icra süreçlerinin yönetimi; icra işlerinin takibi ve yürütülmesi; arabuluculuk işlerinin takibi ve yürütülmesi; borçlu kişiler aleyhine icratek üzerinden icra takibi başlatılması; takip konusu müşteriler için takip ve tahsilat sürecinin ilgili iş birimine ya da avukata yönlendirilmesi amaçlarıyla Tedarikçilere,
Alacağa mahsuben bankanın mülkiyetine geçen gayrimenkullerin satış öncesi ve satış işlemlerini gerçekleştirilmesi için ekspertiz raporunun aracı kurumlara iletilmesi amacıyla İş Ortaklarına aktarılmaktadır.
Kâr bazında periyodik raporlama yapılması; veride ya da muhasebede hata olup olmadığının kontrolü için yapılan rutin kontrollere ilişkin raporlama; yönetim kurulu raporlarının otomatize edilmesi sürecinin yürütülmesi amaçlarıyla Tedarikçilere aktarılmaktadır.
Sigorta poliçelerinin düzenlenmesi; tarım kart hayat sigortasına başvuranlara ait bilgilerin temin edilmesi amaçlarıyla Topluluk Şirketlerine aktarılmaktadır.
Hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi amacıyla Topluluk Şirketlerine,
Bilgilendirme/pazarlama amaçlarıyla müşterilerin aranması; hayat sigortası başvurularının değerlendirilmesi; açık hava sineması faaliyeti için otelde etkinliği gerçekleştiren ekip ile misafir bilgilerinin paylaşılması ve rezervasyon yapılması; müşteri geri bildirimlerinin toplanması, kredi ile satın alınan ürüne ilişkin talep doğrultusunda ürün kredisi yapılması amaçlarıyla Tedarikçilere, Asistans Hizmeti Veren Kuruluşlara,
Banka’nın anlaşmalı olduğu iş ortaklarından ürün ve/veya hizmet satın almak isteyen müşterilere daha avantajlı faiz, masraf ve/veya komisyon oranlarıyla tüketici kredisi kullanmalarına imkan sağlanması, bu imkandan faydalanmak isteyen müşterilerin Fibabanka’nın şubeleri ya da elektronik bankacılık kanalları üzerinden AlışGidiş’e yönlendirilerek üyelik işlemlerini gerçekleştirilmesi ve müşterilere AlışGidiş’in sunmuş olduğu ürün, hizmet ve sadakat programlarından faydalanma imkanı sunulması amaçlarıyla İş Ortaklarına (AlışGidiş A.Ş.) aktarılmaktadır.
Şirketimiz, kişisel verilerinizi yukarıdaki amaçlar haricinde, açık rızanız alınmaksızın üçüncü kişilere aktarmayacağını taahhüt eder.
2.2 Yurt Dışı Aktarım
Yukarıda anılan kişisel verileriniz FATCA kapsamında yükümlülüklerin yerine getirilmesi; USD 50.000 muadili ve üzeri yabancı para döviz transferi süreci; müşterilerin FTP üzerinden toplu EFT/SWIFT işlemlerini gerçekleştirmesi; SWIFT mesajı süreçleri; dış ticaret ürünlerine ilişkin işlemlerin gerçekleştirilmesi; müşteri işlemleri ile ilgili muhabir bankalarla iletişime geçilmesi; finansal kurumların bireysel müşterilerin vergi mukimliği tespit süreci; müşterilerin yabancı para işlemlerinde muhabir sorgusuna yanıt sağlanması; SWIFT operasyonlarının sürdürülmesi; yurt dışı yerleşik müşterilere şubeden yapılan borçlandırıcı işlemlerin kontrolü; yabancı ülkede vergi mukimliğine ilişkin bilgi alınması; karşı taraf bankanın bilgi taleplerinin karşılanması; yurt dışına para gönderim/yurt dışından para alım; yurt dışındaki bankalara ait ATM ve pos cihazlarında kredi/banka kartı ile işlemlerin gerçekleştirilmesi; süreçleri kapsamında açık rıza vermeniz halinde Yurt Dışındaki Bankalara aktarılmaktadır.
3. Kişisel Verilerinizin Korunması, Muhafazası ve İmhası
Kişisel verileriniz, Şirketimiz tarafından kişisel verilerin işlenme amacının gerektirdiği süre boyunca işlenir ve her hâlükârda yasal sürenin sonuna kadar muhafaza edilir. Saklama süresinin sona ermesinin ardından kişisel verileriniz Şirketimizin Kişisel Verilerin Korunması ve Gizliliği Politikası, Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Korunması ve Gizliliği Politikası ile Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası doğrultusunda KVK mevzuatına uygun olarak elektronik ve fiziki ortamlardan silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Kişisel verilerinize, yetkisiz kişiler tarafından erişilmesini, kişisel verilerinizin hatalı işlenmesini, ifşa edilmesini, hukuka uygun olmayan sebeplerle değiştirilmesini/silinmesini önlemek, korunmasını ve güvenliğini sağlamak amacıyla Şirketimiz KVK mevzuatı uyarınca gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri alır.
Şirketimiz fiziki arşivine ve/veya sunucularına ve/veya diğer sistemlerine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerinizin zarar görmesi ve/veya üçüncü kişiler tarafından ele geçirilmesi/ifşası durumunda, Şirketimiz sizleri ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nu derhal bilgilendirir.
4. Bilgi Edinme Hakkınız
KVKK’nın 11. maddesi kapsamında, Şirketimize başvurarak kişisel verilerinizin; (a) işlenip işlenmediğini öğrenme; (b) işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme; (c) işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme; (ç) yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme; (d) eksik veya yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme; (e) 6698 sayılı Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini veya yok edilmesini isteme; (f) (d) ve (e) maddeleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme; (g) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhe bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve (ğ) kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.
5. Talepleriniz
İşbu Aydınlatma Metni kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin herhangi bir sorunuz ya da talebinizin olması halinde https://www.fibabanka.com.tr/bilgi-toplumu-hizmetleri/kvkk-kapsaminda basvuru-talepleri adresinde yer alan Online Form veya Kayıtlı E-Posta Sistemi yollarından biriyle Şirketimize başvurabilirsiniz.
Şirketimiz, KVKK’nın 13. maddesine uygun olarak, başvuru taleplerini, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde sonuçlandıracaktır. İşlemin maliyet gerektirmesi halinde, KVK Kurulu tarafından belirlenen tarife uygulanacaktır. Talebinizin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri cevabı yazımızda belirtilecektir.
Şirketimiz tarafından işlenen kişisel verilerinizin güncel olmadığını, eksik veya hatalı olduğunu düşünüyorsanız ilgili kişisel verinize/verilerinize ilişkin değişiklik bildirimleriniz için lütfen derhal fibabanka. kisiselveri@hs03.kep.tr adresinden Şirketimiz ile irtibata geçiniz.
İşbu Aydınlatma Metni, değişen şartlara ve yasal düzenlemelere uyum sağlamak amacıyla güncellenebilecektir. Güncellemeleri https://www.fibabanka.com.tr/ adresinden takip edebilirsiniz.
Veri Sorumlusu
Fibabanka Anonim Şirketi
MERSİS Numarası: 0209000780814852 | Adres: Esentepe Mahallesi Büyükdere | E-posta: fibabanka.kisiselveri@hs03.kep.tr |
Caddesi No:129 Şişli İstanbul/
Türkiye