İNTERNET BANKACILIĞI
Önerilen Aramalar
Sayfayı Değiştirin

Sürdürülebilirlik

Sürdürülebilirlik

Vazgeçilmez değerlerimizden yola çıkarak sürdürülebilirliği toplumumuza değer katmanın önemli bir parçası olarak görüyor ve tüm paydaşlarımızla uzun vadeli değerleri paylaştığımız sürekli, güçlü ve başarılı bir iş modeli yaratma taahhüdü olarak tanımlıyoruz. Fibabanka olarak ürün, hizmet ve operasyonlarımızda ortaya çıkabilecek öncelikli çevresel, sosyal, etik ve ekonomik konularla ilgili risk ve fırsatları sürekli takip ederek yönetiyoruz.

Sürdürülebilirlik Yaklaşımımız

Kapsayıcı, güçlü ve istikrarlı bir ekonominin ve toplumsal refahın sağlanabilmesi için finansal piyasalardaki fırsatların toplumsal ihtiyaçlar ışığında yeniden şekillenmesi gerektiğine inanıyoruz. Fibabanka olarak kurulduğumuz günden bu yana, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ediyor ve tüm faaliyetlerimizde toplumsal faydayı gözeterek gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüm paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratma misyonumuzun yanı sıra müşterilerimize karşı her zaman “saygılı”, “samimi” ve “sonuç odaklı” bir yaklaşımla, onların ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler sunarak müşteri deneyimini sürekli iyileştirmenin sadece sorumlu, şeffaf ve adil bir yönetim ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Ayrıca Bankamızın kurumsal yapısını ve insan kaynağını da sürdürülebilirlik hedeflerimiz doğrultusunda sürekli yapılandırıyoruz.

Sorumlu ve Şeffaf Yönetim

Bankamızın kurumsal yönetim ilkeleri ve etik değerlere verdiği önem doğrultusunda, çalışanlarımızın davranışlarını ve iş ilişkilerini düzenlemek amacıyla hazırladığımız ‘Etik İlkeler’ dökümanına buradan ulaşabilirsiniz.

Çevresel Etkilerimizin Yönetimi

Fibabanka olarak müşterilerimize, paydaşlarımıza, çalışanlarımıza, toplumumuza ve çevremize kattığımız değeri sürekli artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Doğal kaynaklarımızı korumak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için çevre alanındaki çalışmalarımızı bu doğrultuda şekillendiriyoruz. Tüm çalışanlarımızı, tedarikçilerimizi ve müşterilerimizi bu sürece dahil ediyor, kapsayıcı bir stratejiyle hareket ediyoruz.

  • Doğal kaynaklarımızı sürdürülebilir kılmak ve iklim değişikliğine karşı gerekli önlemleri almak için dijitalleşme sürecimizden faydalanıyoruz.
  • Atık Yönetimi çalışmalarımız kapsamında, geri dönüştürülebilir kağıt, plastik, metal ve cam atıkları, hizmet noktalarının bağlı olduğu belediyeye veya lisanslı firmalara vererek geri dönüşüme katkı sağlıyoruz. Ayrıca, tüketim ürünlerinde, geri dönüşümü olan ambalajları satın almayı önceliklendiriyoruz.
  • Mesai saatleri içerisinde gün ışığından yararlanırken elektrik tüketimimizi minimum seviyede tutuyoruz.

Bankamızın sosyal ve çevresel yönetim sisteminin temel prensiplerinin yer aldığı Kurumsal, Sosyal ve Çevresel Sorumluluk Politikası’na buradan ulaşabilirsiniz.

Toplumsal Yatırımlarımız

Yönetim Kurulu Başkanımız Hüsnü M. Özyeğin tarafından belirlenen misyon doğrultusunda, eğitim başta olmak üzere toplumsal fayda gözeten alanlarda yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz. Türkiye’nin eğitim alanındaki öncü vakıflarından Anne Çocuk Eğitim Vakfı’nın (AÇEV) aktif destekçileri arasında yer alarak yıl içerisinde çeşitli sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiriyoruz.

2015 yılından bu yana eğitime desteğimizi sürdürüyoruz.

AÇEV, 26 yıldır ihtiyaç sahibi çocukları ve anne babalarını eğitim yoluyla destekliyor. Biz de Fibabanka olarak; AÇEV’in çalışmalarını büyük bir heyecanla destekliyor, bu yolla ülkemizde erken yaşlardan itibaren çocukların, onların bakım ve gelişiminde sorumluluk alan babaların, çocuklarını özgüven ve umutla büyüten annelerin sayısının artmasına katkıda bulunuyoruz.
2017-2019 yıllarında; AÇEV’in 4 yaş ve üzeri çocukların gelişimine katkı sağlamayı amaçlayan Çocuk Eğitim Programı’na (ÇEP) 64 ilde destek verdik. Proje kapsamında belirlenen illerin dezavantajlı semtlerinde yer alan okullarda ÇEP kitapçıklarının dağıtımları sağlanarak, Ekim 2017-Mart 2019 arasında 16.000 çocuğa ulaştık.
2015-2016 yıllarında; AÇEV’in eğitimde fırsat eşitliği sağlamak, çocuklara daha iyi bir gelecek sunmak ve aileleri bilinçlendirmek amacıyla hayata geçirdiği Diyarbakır ve Mardin’deki Yaz Anaokulları Programı’na destek olduk. Bu kapsamda 405 çocuk ile 505 anne ve babaya ulaştık.

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Çalışmalarımız

AÇEV ile Farkındalık Eğitimleri: Fiba Grubu çatısı altında “Fırsat Eşitliği” yaklaşımımızı kalıcı bir kurum kültürü haline getirmek amacıyla "Toplumsal Cinsiyet Eşitliği" çalışmalarımızı derinleştirme kararı aldık. AÇEV ile yaptığımız iş birliği kapsamında, 2019 yılı itibarıyla tüm çalışanlarımıza “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” konulu seminer ve eğitimler vermeye başladık.

Aile İçi Şiddete Karşı Politikası: 2020 yılında Sabancı Üniversitesi ve TÜSİAD iş birliği ile düzenlenen “İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı” projesinde pilot şirket olmamızın ardından tüm çalışanlarımızı kapsayacak bir politika hazırladık. Amacımız; kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık yaratarak kadınların iş dünyasına katılımını daha etkin ve verimli hale getirmek için destek mekanizmaları ve yöntemleri oluşturmak. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği politikamız çerçevesinde;

  • Fibabanka Kadın Çalışma Grubu (SheBa): Fibabankalı kadın çalışanlarımıza özel geliştirebileceğimiz yeni projeler için SheBa kadın çalışma grubumuzu kurduk. SheBa grubumuz, kadın çalışanlarımızın güvenle ve keyifle çalışabildikleri, kadın oldukları için hiçbir alanda geride kalmadıkları, hep desteklendikleri ve cesaretlendirildikleri bir iş ortamı sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.

İşimiz Eşitlik Elçileri: Fiba Holding tarafından “İşimiz Eşitlik” çatı markası altında çalışacak olan bu platformda, Elçilik Sistemi ile çalışanlarımızın geliştireceği ve liderlik edeceği projelerle, grubumuzun ortak kültürü olan toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarımızı çok seslilikle geliştirmelerini hedefliyoruz. Bankada bu kapsamda kurduğumuz elçi grubu, AÇEV’den aldığı eğitimlerle banka içerisinde projeler geliştirmeye devam ediyor.

Araştırma Çalışmalarımız

Gençlerin bankacılık sektöründeki ürün ve hizmetlere olan bakış açısını, sektördeki bankalar ile sundukları ürünleri kullanım düzeylerini, algılarını, beklentilerini saptamak ve dijitalleşen dünyada gençlerin teknoloji ile kurdukları ilişkiyi tespit ederek, genç kesimi bankaya çekecek stratejiler belirlemek amacıyla 2019 yılında “Dijital Yerliler için Para, Finans ve Banka: Bugün ve Yarın Araştırması” konulu bir araştırma gerçekleştirdik. İncelemek için tıklayınız.